En GT-försäljare i familjen

Idag började vår trettonåriga mellantjej att sälja GT. Efter en timmas traskande i kylan kom hon hem och bytte till raggsockor och värmde sig lite. Då hade hon sålt EN tidning. Efter uppvärmning gick hon ut lite till och lyckades till slut sälja i alla fall fem till efter en väldans massa Nej Tack!
Men hon hade tagit fel betalt. Det kostar två kronor extra vid hemförsäljning och när hon räknade ihop förtjänsten efter två och en halv timmes traskande blev det 10 kr....
Men som tur är så var hon inte alltför nedslagen utan ser fram emot att tjäna lite mer pengar nästa vecka om hon i alla fall tar rätt betalt.

Idag vägde jag mig och jag har gått ner ett halvt kilo sedan igår. Jag vet att man inte ska väga sig varje dag men så här i början tycker jag att det funkar bäst för mig. Är det minus på vågen så blir man glad att det går bra och då vill man fortsätta att vara duktig. Har man gått upp så blir man taggad att träna eller göra nåt annat så att man inte går upp till nästa dag.

Förresten så vill lillkillen kolla in Bolibompawebben nu så jag får återkomma efter middagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0